Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrirajte.
17 Rujan, 2019, 10:21:11 +01
Forum Pomoć Traži Prijava Registracija
Novosti: Welcome to Prvic Luka Online! FORUM

+  Prvic Luka Online! Forum
|-+  O Prviću
| |-+  Prvić Luka
| | |-+  Ode Tijat...?
0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu. « natrag naprijed »
 Str: [1] Ispis
Autor Tema: Ode Tijat...?  (Posjeta: 2601 puta)
maRE
Administrator
*****

Karma: +0/-0
Postova: 327



WWW
« na: 23 Svibanj, 2013, 20:55:22 +01 »

Izvor: http://www.slobodnadalmacija.hr/%C5%A0ibenik/tabid/74/articleType/ArticleView/articleId/210898/Default.aspx

"
PRUGA 505
Otočani sa Zlarina i Prvića: Vratite nam ‘Tijat’

Foto: Nikša Stipaničev / CROPIX

Upravo je završio natječaj Jadrolinije za niz brodskih pruga, uz ostale, i za brodsku prugu 505 na ruti od Šibenika preko Zlarina i Prvića do Vodica i natrag.

Na toj ruti trenutno plovi brod “Lara” i ne bi bilo ni prvi ni zadnji put da “Tijat” izostane na mjesec - dva radi “kombinatorike” oko remonta, no sad je do otočana došla za njih alarmantna vijest: Jadrolinija se za tu prugu natjecala upravo s “Larom”, a ne s “Tijatom”.

“Tijat je”, rekli su nam, u Malom Lošinju i toliko se svidio tamošnjim ljudima, a navodno i čelnicima, da su ga naumili zadržati za sebe! U tom slučaju šibenska pruga 505 definitivno ostaje bez svog zaštitnog znaka, a otočani bez broda na kojega su ponekad grintali jer grintanje je dio folklora, ali koji apsolutno zadovoljava njihove potrebe bolje od “Lare”!

Probijanje juga

“Lara”, kažu, ne odgovara uvjetima natječaja ni po broju putnika, ni po, nazovimo ga tako, prtljažnom prostoru, a ni zbog maritimnih spsobnosti. Boje se, kažu, da će za juga koji je “Tijat” probijao bez muke “Lara” stati, a ljeti sigurno neće biti dovoljan za sve putnike jer prostori “Tijata” su dragocjeno veći od “Larin”.

“Lara” jest moderniji brod, ali nije ono što nama treba, govore otočani Zlarina i Prvića odlučni da svoj “Tijat” vrate makar zbog toga išli u demonstracije i blokade luka!

- Naravno da se protivimo takvom rješenju! Pa, uvijek smo jedva čekali da se “Tijat” vrati s remonta, a sad čujemo da nam ga žele trajno uzeti! “Lara” ovdje neće moći pristajati na za velikih juga ni bura. Pridružit ćemo se svim prosvjedima zajedno s Šepurinjanima i Zlarinjanima - govori predsjednik Mjesnog odbora Prvić Luke Blaž Renić.

Neizravna potvrda

Da je zaista riječ o pokušaju da se “Tijat” udalji sa šibenskog područja, neizravno nam je potvrdio Vojko Staničić iz “Jadrolinije”. Potvrdio je da je „Tijat“ trenutno na Malom Lošinju gdje zamjenjuje “Premudu”, a ta je na dubrovačkom području gdje mijenja “Postira” koja su u remontu.

Iako je Staničić rekao da odluka još nije donesena i da ne želi ništa komentirati, ipak nije opovrgao da se “Jadrolinija” za prugu 505 natjecala s “Larom”, a onda to znači samo jedno: “Tijat” ostaje na Malom Lošinju, a šibenski otoci - na “Lari”. Zbog toga će, najavljuju, blokirati luke, a ako treba i šibenski Kanal sv. Ante!

Jordanka Grubač
"
Evidentirano

...a je sto... Wink
...i dvi od 50...
maRE
Administrator
*****

Karma: +0/-0
Postova: 327



WWW
« Odgovor #1 na: 12 Lipanj, 2013, 18:20:36 +01 »

Izgleda da se ipak vraća Tijat  Smiley, ali tko zna koliko dugo.

Izvor: http://www.slobodnadalmacija.hr/%C5%A0ibenik/tabid/74/articleType/ArticleView/articleId/212824/Default.aspx

"
potpisivanje peticije na prviću i zlarinu
Veselje na šibenskim otocima: 'Tijat' se vraća na svoju rutu
Svaki će otočanin i pomorac reći da su brodovi poput ‘Tijata’ naprosto pogođeni za svoju funkciju / FOTO: Nikša Stipaničev / CROPIX

Dok je u tijeku bilo potpisivanje peticije otočana Prvića i Zlarina zbog najave da će na liniji 505 ubuduće voziti brod “Lara” umjesto njihova “dobrog, starog“ “Tijata”, saznajemo da će se “Tijat” ipak vratiti svojim odnosno šibenskim otočanima i to do konca mjeseca lipnja!

Govori nam to direktor Agencije za obalni linijski pomorski promet u Splitu kapetan Ivan Franičević Aga, koji je na tom mjestu upravo zamjenio novog splitskog gradonačelnika Ivu Baldasara. Franičević naglašava da je to definitivna odluka i da su koncesiju dobila oba broda s tim da će “Lara” biti zamjenski brod.

- U ovom trenutku “Premuda” još vozi na dubrovačkom području jer “Postira” koja drže tu liniju imaju ozbiljniji remont. Kad se “Postira” vrate na dubrovačke otoke, “Premuda” odlazi na Lošinj a “Tijat” se, sad je to definitivno, vraća na šibensko područje. “Tijat” ima registriranih 310 mjesta za putnike a “Lara” 232 s tim što je “Lara” brži brod, dakle to su na neki način po kapacitetu slični brodovi - govori Franičević.

Novi brod dobit će i Kaprije i Žirje no informacija o tome bit će dostupna kad završi žalbeni rok u natječaju za dodjelu koncesija. Ovoj vijesti svakako će se obradovati Zlarin a i oba prvićka sela, Luka i Šepurina, no po nekim informacijama koje smo dobili gotovo uzgred, “Tijat” se ipak neće dugo zadržati na šibenskim otocima.

Razlog: država planira gradnju četiri-pet klasičnih malih putničkih brodova, u ovom se trenutku još ne zna da li dvotrupaca ili jednotrupaca, kapaciteta oko 200 putnika u zatvorenom i do 150 putnika na otvorenom prostoru, s brzinom između 13 i 14 čvorova i dvotonskom dizalicom koja bi se koristila u snabdjevanju, u šibenskom slučaju - tri otočka naselja.

Brodovi bi bili dugo oko 40 metara i to su okviri u kojima će se, navodno, raspisati natječaj na koji će se iza 1. srpnja, naravno, moći javiti bilo koji europski škver.

Čuli smo i to da bi novi brod koštao 3-4 milijuna eura. Inače, svaki će otočanin i svaki pomorac reći da su brodovi poput “Tijata” naprosto “pogođeni” brodovi koji savršeno odgovaraju svojoj funkciji. Građeni su u Trogiru 1955. godine i mogu se i dalje održavati u životu, naravno, uz ulaganja. Kao što se za drveni brod kaže da može trajati dok je drva u gori, za metalni kažu da može trajati dok ima lamarina... - govori to i predsjednik Mjesnog odbora Prvić Šepurine umirovljeni pomorac Goran Kursar.

- To su vam brodovi “peri-deri” a motori “šulcer”, njemački, inači građeni i za sve novogradnje riječkog “3. maja” u karlovačkoj Jugoturbini, i naprosto su nepoderivi! Nekoć je Jadrolinija imala zavidnu flotu putničkih brodova, onih iz serije “pjesnika”, ili onih nazvanih po gradovima a sad osim spomenuta tri, “Postira”, “Premude” i “Tijata” postoji iz iste kategorije još i “Ozalj” koji ne vozi ali kažu da još nije raspremljen.
Jordanka Grubač

Ukras na moru i za rivom

Šibenski su otočani iznimno vezani za svoje stare brodove koji su, uostalom, i pravi ukras na moru i za rivom. Čuju se čak ovakva razmišljanja: kad bi umjesto da potroši ogromne novce za gradnju novih brodova u nekom od europskih brodogradilišta naša država temeljito obnovila recimo “Tijat” i “Ozalj” onda bi oni mogli držati liniju u oba smjera - iz Šibenika prema Vodicama i u suprotnom pravcu od Vodica prema Šibeniku. Tada bi bilo moguće realizirati i onu ideju o liniji 506, a država pri tom ne bi imala puno više troška nego što ga ima sada - nekmoli kad se u obzir uzme trošak za gradnju novih brodova.

"
Evidentirano

...a je sto... Wink
...i dvi od 50...
 Str: [1] Ispis 
« natrag naprijed »
Skoči na:  


Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave

Pokreće MySQL Pokreće PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2013, Simple Machines Valjani XHTML 1.0! Valjani CSS!
Stranica je generirana za 0.05 sekundi uz 18 upita.